Call Us! 03-644-3-777

מה זה marketing automation ואיך זה יכול לתרום לעסק שלך?

 

לצד התפתחויות רבות ומגוונות בשוק הפרסום הדיגיטלי בשנים האחרונות, אחד הנושאים הכי חמים ורלוונטיים עבור מפרסמים ואנשי שיווק דיגיטלי הוא MARKETING AUTOMATION. סביר להניח ששמעתם כבר את המונח הזה כמה וכמה פעמים נזרק לאוויר ונתקלתם במשווקים ומפרסמים שנשבו בקסמי אוטומציית השיווק, אך בסופו של יום כלל לא בטוח שהמשמעות האמיתית של התחום והמונח מובנים.

מדובר על תחום יחסית חדש ובהחלט מתפתח מאוד, על יכולת טכנולוגית המעצימה ארגונים ומשווקים ומעניקה להם יכולות אשר בעבר אפילו לא חלמו עליהם. במאמר הבא נפרט ונספק מידע שימושי לגבי השאלה החשובה מה זה MARKETING AUTOMATION ואיך זה יכול לתרום לעסק שלך?

פיתרון תוכנה מתקדם ורב עוצמה

המונח MARKETING AUTOMATION מתייחס לפתרון תוכנה ייעודי עם המטרה להכנסת אוטומציה לפעולות שיווק דיגיטליות שונות, אוטומציה המאפשרת שלל יכולות ואשר בנוסף מגבירה את יכולות הבקרה והניתוח של פעולות שיווקיות אלו. מחלקות ואנשי שיווק רבים יכולים בעזרת פיתרון תוכנה זה ליישם אוטומציה מוגדרת, ברורה ואמינה למשימות שיווקיות החוזרות על עצמן – למשל שליחת דוא"ל למשתמשים, פעולות במדיה חברתית ושאר פעולות באתר הראשי ובפלטפורמות אחרות.

הטכנולוגיה של אוטומציית שיווק הופכת את כל התהליכים, המשימות והשלבים האלו לקלים ויעילים הרבה יותר. טכנולוגיות MARKETING AUTOMATION מאפשרות למשל לארגונים לשפר מהותית את "זרימת" תהליכי השיווק שלהם, לייעל תהליכי עבודה באמצעות אוטומציה המונעת טעויות ומצמצמת שעות עבודה וכמו כן למדוד משימות שיווקיות ורצפי עבודה – כל אלו מגדילים מאוד את היעילות התפעולית של הארגון או העסק האינטרנטי ואי לכך גם מגדילים את הרווח בשורה התחתונה.

חשוב לציין כי אוטומציה לתהליכי שיווק ארגוניים מראה צמיחה משמעותית הן בעסקים אינטרנטיים בעלי פעילות B2C והן בעסקים אינטרנטיים בעלי התמקדות בפעילות B2B.

 

מה זה נותן בפועל?

תוכנת MARKETING AUTOMATION עוזרת למשווקים דיגיטליים ולכל העוסקים בנושא פרסום באינטרנט לשפר ולייעל את יצירת הלידים שלהם, לחלק את תהליכי השיווק למקטעים נכונים וחכמים יותר, לטפח לידים ומשתמשים באופן יעיל וידידותי יותר לכל הצדדים ולדרג לידים לפי איכות ורלוונטיות ביתר דיוק. כמו כן, הטכנולוגיה החכמה הזו משפרת את השיווק לאורך מחזור החיים של הלקוח, מאפשרת לבצע מכירות רוחביות ומכירות Up-Sell ביעילות תפעולית גבוהה יותר, מאפשרת להכניס אוטומציה לתהליכי שימור לקוחות ולשפר את מדידת ה-ROI לגבי פעולות שיווקיות.

נכון, ניתן לבצע חלק מהתהליכים האלו גם ידנית או ללא פיתרון תוכנה ייעודי – בנפחי פעילות מצומצמים – אך מרווח הטעות גדול מאוד וזה מוסיף סרבול תפעולי רב לפעילות העסקית הכוללת. היתרון של תוכנת אוטומציית השיווק הוא שהיא עושה הכל ומאפשרת לכם באמת לייעל נתונים ותהליכים ולהתמקד בהגדרת הפעילות העסקית הרלוונטית. כמו כן, עם ריבוי של ערוצי שיווק דיגיטליים, לעקוב ולנהל הכל ידנית או ללא פיתרון תוכנה ייעודי נעשה קשה מאוד גם עבור ארגונים קטנים יחסית.

  • מאגר נתונים מרכזי לכל פעולות השיווק: התוכנה משמשת גם כמאגר נתונים נוח ורב יכולות לכל נתוני השיווק שלכם, מכל הפלטפורמות ומכל האפיקים. פתרונות תוכנה מתקדמים מספקים שפע אדיר של נתונים לגבי פעולות שיווקיות ומידת ההצלחה שלהן.
  •  מנוע שיווקי להגדלת מעורבות משתמשים: תוכנת MARKETING AUTOMATION מספקת סביבה ליצירה, ניהול ואוטומציה של תהליכים שיווקיים ו"שיחות" על פני כל אפיק שיווק באינטרנט – אונליין ואופליין. קחו למשל דוגמה לתוכנת אוטומציה שעוזרת לכם בניהול הקמפיינים שלכם בגוגל (יש לא מעט כאלה בשוק) ומספקת לכם נתונים אונליין לגבי אילו מודעות פחות טובות ומה מומלץ לעשות כדי לשפר אותן. ניתן לראות זאת כמנצח על תזמורת, המנצח הוא התוכנה והתזמורת כוללת את כל האינטראקציות השיווקיות עם הלקוחות והמשתמשים.
  •  מנוע אנליטיקס חזק: התוכנה מאפשרת אמצעי נוח ושימושי מאוד לבדיקה, מדידה ואופטימיזציה של ROI מפעולות שיווק והשפעת השיווק על ההכנסות. כאן אתם מבינים מה עבד, מה לא והיכן תוכלו להשתפר. אם נחזור לדוגמה של התוכנה לניהול קמפיינים, אותה תוכנה תוכל לספק לכם דו"חות שוטפים וויזואליים שימחישו את הפעילות החודשית בצורה טובה יותר.

 

יכולות טכנולוגיות

תוכנת MARKETING AUTOMATION אינה רק פיתרון לשיווק דוא"ל, אינה אמצעי לשליחת ספאם, אינה פיתרון שרק מקדם את היבטי השיווק והיא אינה פיתרון המספק ערך ללא השקעת כל מאמץ מצד הארגון. אלו כמה יכולות מרכזיות של תוכנות אוטומציית שיווק:

  • שיווק דוא"ל
  • עמודי נחיתה
  • ניהול קמפיינים
  • ניבוי הצלחה / ציוני הצלחה
  • ניהול לידים
  • התממשקות לתוכנות CRM
  • אוטומציה וניהול שיווק במדיה חברתית
  • אנליטיקס לפעולות שיווק

בכל היבט של פעולות שיווק דיגיטליות, תוכנת MARKETING AUTOMATION מייעלת, משדרגת ומשפרת תהליכים ולכן גם את ההצלחה. עבור עסקים, התוכנה הופכת את השיווק למקצועי ומדויק יותר ומאפשרת באמת להגדיל את ההכנסות.

 

השאר תגובה